Saturday 27 March 2010

snygg-tv


AMC

Eftersom jag inte kan följa allas råd att passa på att sova när bebisen sover så försöker jag istället vila genom att plöja igenom tv-serier på dvd. Långt efter alla andra har jag nu äntligen sett Mad Men och förstår helt klart varför den blivit så populär och inspirerar så många vad gäller mode och livsstil. Vi vintagefantaster blir ju knäsvaga av alla kläder och själv sitter jag och myser lite extra åt inredningen. Läste en intervju med Janie Bryant som är kostymansvarig för serien. Vilket drömjobb det måste vara.

Sen har vi ju den underbara musiken också. Jag har gått runt med James i famnen och trallat på Rosemary Clooneys låt Botch-A-Me och nu börjar jag lära mig texten. Ni måste lyssna! Spotify eller YouTube.

1 comment:

  1. Mad Men - vet knappt vad handlingen är, vet bara att kläderna och miljön är fantastisk!

    ReplyDelete