Sunday 13 June 2010

v är hemma igen



Efter fem nätter på djursjukhuset fick hon komma hem. Så skönt att ha henne hos oss igen, busig och kelsjuk som vanligt. Vi vet nu att hon antagligen fötts med bara en njure och den hon har är tyvärr i riktigt dåligt skick. Hur länge hon kommer orka med den är svårt att säga men jag försöker vara så positiv jag kan. Det är bara att försöka göra dagarna så skoj och mysiga som möjligt och hoppas hon kommer motbevisa alla dystra prognoser. En påminnelse om att leva i nuet och just nu njuter vi av en långsam och regnig söndag med smatter mot rutan och Melody Gardot i högtalarna.

2 comments:

  1. Har klickat in och läst flera gånger. Varje gång har jag tänkt att jag måste skriva något, men jag vet inte vad man ska skriva. Men jag är jätteledsen katten. Hoppas, precis som du, att Vera visar sig vara tuffare än somliga tror.

    ReplyDelete
  2. Tack katten. Just nu har vi det i alla fall väldigt bra.

    ReplyDelete