Monday 11 June 2007

första doppet

Igår tog hela lilla familjen första doppet. Först i var Elsa, snabbt följd av D och sist i kom badkrukan. Jag har aldrig badat innan slutet av juli förut, så 10 juni är ett rekord. Vattnet var väldigt behagligt, kändes som 23 grader (du vet ju hur frusen jag är och vill helst bara bada i badkaret). Vi plaskade omkring i över en timme och undrade vad som händer med klimatet i världen. Om vi har det så badvänligt här i Sverige, betyder det att några stackars thailändare får uppleva istider snart eller? I varje fall så hoppas jag att du kommer och gör oss sällskap snart! kram

2 comments:

  1. Fuskigt!!! Jag vill ocksa bada :( Vad kul att Elsa ar forst i nufortiden. Det later sa underbart att plaska runt i en sjo, har ar man sa langt bort fran underbara sjoar o skogar som man kan komma. Horde fran brorsan att ni hade over 30 grader. Det ar ju helt galet. Det kanske blir som du sager, vi kanske aker till Thailand pa skidsemester i framtiden!

    ReplyDelete
  2. vi hade med oss en termometer senast och mätte vattnet till 25 grader! så varmt vet jag inte ens om det är i juli/augusti. minns bara möhippan då det kändes som 15 grader!

    ReplyDelete