Thursday 12 July 2007

It's vintage darling!


Oj vad dagarna gar snabbt. Bloggar pa en torsdag om forra lordagen, ar verkligen helt i otakt. Vi var pa Volupte Lounge i lordags for att fira en kompis fodelsedag. Det var tema vintage, allt fran 20-tal till 50-tal. Basta uniformerna hade paret pa bilden med sjomanskostym och typisk Vogue-modell. Den har klubben skulle tydligen ha upptradanden runt midnatt med burlesque strippshow och alla var sa forvantansfulla och nyfikna. Nar vi satte oss ner for att ata middag klockan sju sa var det bara var grupp pa 11 personer som inneholl manligt sallskap, resten var mohippor! Konstigt, om det var nagra som skulle vara overrepresenterade pa det har stallet trodde jag det var killar.
Efter god mat, vin och champagne sa minglade vi lite i baren tills dansgolvet kom igang. Darefter var kvallen och natten ett enda langt lyckorus. Jag har inte dansat sa mycket pa flera ar tror jag! Musiken var underbar, kande inte igen en enda lat men det var sa otroligt dansvanligt. Och nar man sag de som uppenbarligen gar pa retroklubbar regelbundet och har en hel garderob full med coola klader blev man jatteavundsjuk, de kunde ju till och med dansa jive och swing m.m. Det blev tyvarr aldrig nagra lattkladda pin-up-flickor med fjadrar men istallet ett liveband som hade varldens os. Jag var en enda stor blot svettpol i taxin hem :) Sondagen tror jag att jag lyckades gora precis ingenting hela dagen. Helgen gick alldeles for snabbt men som tur ar ar det ju fredag redan imorgon igen, hurra!

1 comment:

  1. helgerna bara flyger förbi...blä!
    jag vill också dansa tokigt mycket så man blir alldeles toksvettig:)

    lät som en grymt rolig fest!

    ReplyDelete