Friday 20 February 2009

en svårfångad semla



Igår gick jag och Nina till Scandinavian Kitchen för att äntligen få njuta av årets första semla. Som exilsvensk kan man lätt bli lite besatt av allt som kommer från hemlandet och då är det tur att såna här ställen finns. Så fort vi klev innanför dörren observerade jag nervöst att det bara fanns tre semlor kvar på disken. Och det var flera före i kön. En svensk tjej beställde på rostig svenska en macka med kräftsvansar på :) Det rasslade till och plötsligt var det bara en pytteliten semla kvar till oss att dela på. Jag hade kunnat betala minst 100kr för den. På Scandinavian Kitchen fikar man mitt i deras affär och vår konversation handlade mest om Falu Rågrut, Bostongurka och Prästost.

Idag gick jag till en mäklare för att sätta lägenhetsförsäljningen i rullning. På måndag kommer han hit och ska gissa hur mycket den är värd. Det innebär att vi måste röja och städa som galningar i helgen. Ge mig kraft!

No comments:

Post a Comment