Wednesday 21 March 2012

fikapaus




Blev uppringd i morse av en fikasugen person som jobbar i närheten. Han skulle ta med fikabröd sa han. När jag öppnade tårtkartongen han haft med sig blev jag lite, nej väldigt, paff. Ett stycke gigantisk chokladboll! Jag har aldrig sett något liknande. Inte ens de jättebollar jag gjorde med grannen som barn kom i närheten av den här i storlek. Dessutom var den väldigt god och hade inga margarinklumpar i som de jag hastade ihop med kompisen ofta hade. Nu ligger ungefär tre fjärdedelar av bollen kvar i en burk och väntar på att min man ska få hugga in.

4 comments:

  1. det var den största chokladboll jag sett. nånsin. fick ett attacksockersug nu som heter duga.

    ReplyDelete
  2. Hoppas du fick kontroll på attacksockersuget Emma :) Kanske slängde du ihop en egen jätteboll?

    ReplyDelete
  3. Mmmm...bakade en satts härom veckan och åt typ allt själv.

    ReplyDelete
  4. Det är helt klart ett underskattat bakverk. Jag har väl tyvärr ätit min månadsranson redan i och med den där jättebollen :)

    ReplyDelete