Monday 30 April 2012

valborg på broberget





Nyss hemkommen från valborgsfirandet på Broberget. Kom i vanlig ordning försent och missade vårtalet, tändningen av brasan och körsången. Men jag fick i alla fall se en majbrasa vilket jag säkert inte gjort på tio-femton år. Fast mer intressant än brasan var ju allt folk i diverse åldrar, berusningsgrader och klädstilar. På berget balanserade små barbenta fotbollskillar, barfota tonårstjejer med ciderflaskor, en kvinna med krycka i ena handen och dyrt kameraobjektiv i den andra, ett par med barnvagn och rödvinsglas i plast och så jag då som säkert också förtjänar att hamna under någon slags kategori. Kanske ett typiskt exemplar av "måste-iPhona-folket"? Hoppas ni har en fin valborg och första maj. Hurra för veckor som börjar med en fredag!

5 comments:

  1. Först tjöt jag till över att hitta Family Living på dörrmattan men alltså, det var ju inget jämfört med det tjut som kom när jag sen bläddrade fram och hittade er fina familj och ert underbara hem! Å vad kul!

    ReplyDelete
  2. Åh jag är så nyfiken, har inte sett än! Prenumererar du? För jag tror inte den ska finnas ute i butik än?

    ReplyDelete
  3. Jag prenumererar! Vilket roar ungefär alla eftersom jag bor själv.
    Undrar om den kommer till butik imorgon? Eller först efter helgen?
    Vad knas att ni inte fått hem ett nummer.

    Brittisk charm är rubriken och sen följer S J U sidor från ert hem :)

    ReplyDelete
  4. Oj då! Scott och jag har en del ångest måste erkännas haha. Jag tror tidningen kommer ut 8 maj så jag får pinas lite till.

    ReplyDelete
  5. Vad kul det ska bli att läsa tidningen!! Emma, du måste lägga upp lite bilder här på bloggen :)

    ReplyDelete