Thursday 10 July 2014

äntligen / finally


radishes
friends
the hazelnut cake
vide with his dad
the sugar snaps

Sommaren är äntligen här, vårt grönsaksland på landet spirar av grönska och sjön är lite badvänligare. I helgen kom våra vänner som annars bor i Abu Dhabi på besök och fick njuta av sommaren på bästa sätt: jordgubbar, säsongens första dopp och kossor i hagen. Två-åringen hade bara sett kossor i barnböcker och film, han blev så oförställt glad när han fick se dem på riktigt. Vi hade säkert kunnat stå där fortfarande och betrakta dem, om han fick bestämma. Istället badade alla utom undertecknad som väntar på mycket varmare grader. Senare bjöd jag på den underbara hasselnötstårtan och utan att överdriva har den blivit en favorit!

Bikram yogan har fått semester från mig och nu satsar jag på vanlig "torr" yoga. Bara promenaden till studion gör mig piggare och passet är så långt ifrån bikram man kan komma: det är mycket skratt och musik, inget svettande och alla är mer påklädda. Konstigt nog saknar jag bikram yogan, den var mer ansträngande både mentalt och fysiskt vilket jag har vant mig vid. Förstår ni vilka framsteg jag har gjort sedan januari!

Summer is finally here, our garden at the cottage bursts of greenery and the lake is a little warmer. This weekend our friends from Abu Dhabi came to visit us and got to enjoy summer in the best way: strawberries, this season's first swim and cows. Their two-year-old had only seen cows in children's books and films, he became so happy when he saw them for real. We certainly could have been there still watching them. Instead everyone went for a swim, all but me awaiting much warmer degrees. Later I made that wonderful hazelnut cake, and without exaggeration, it has become a favourite! 

I have a vacation from Bikram yoga and now I'm on regular "dry" yoga. Just the walk to the studio makes me more alert and the session is so far from bikram as you can get: it's a lot of laughter and music, no sweating, and everyone is wearing more clothes. Strangely, I miss bikram yoga, it was more exhausting both mentally and physically which now I'm used to. I've made such progress since the first session in January!

No comments:

Post a Comment