Sunday 18 January 2009

frosseri i klanrutor


I VÄNTAN på husflytten sitter jag och drömmer om vårt framtida bibliotek. Vi har tänkt inreda det i brittisk stil med slitna chesterfieldfåtöljer, mörka träslag och skotska klanrutor på väggarna. S är såklart överlycklig över att få ett rum tillägnat sina rötter, så det är väl där vi kommer hitta honom när hemlängtan kommer över honom! Det är i alla fall roligt att planera rummet när vi nu är så överens om stilen. Jag inbillar mig att vi kommer sitta där med en tekanna Earl Grey och mysa under alla skotskrutor och renskinn :)

Har hittat två passande tapeter som jag ska försöka välja mellan. Den första, Tartan hunting green av Lewis & Wood, är nog så brittisk som en tapet kan bli. Jag älskar färgen, men är lite nervös eftersom jag brukar hålla mig till trygga, vita väggar. Tapet nummer två heter Audrey, designad av holländaren Marcel Wanders hos Graham & Brown. Den är också fin och tillåter kanske lite mer svängrum i resten av inredningen. Men kanske inte är läge att hålla tillbaks? Lämna gärna en kommentar om vilken ni föredrar.

Efter ett besök på Sarai's blogg Sweet Sassafras blev jag tvungen att beställa boken Tartan - romancing the plaid. Hoppas jag inte kommer frossa så mycket i rutor att jag tröttnar och målar väggarna vita och köper en beige soffa!

2 comments:

  1. det måste vara underbart att få börja om på nytt, inreda och dekorera, drömma om tyger och färger, möbler och mattor!

    well, tartan hunting green gör ju skäl för sitt namn och jag måste säga att den gör ju ett större intryck, vill du köra safe blir det audrey :)

    håll inte tillbaka!

    ReplyDelete
  2. Precis vad jag ville höra :) Hunting green ligger bra till måste jag säga.

    ReplyDelete