Thursday 29 January 2009

längtan efter sommar



Längtar så intensivt efter en trädgård att påta i. Dagdrömmer om vårsådd, fröer, hur jag skapar en berså där fikastunderna efter ett parti krocket kan intas... Åh, härliga sommar. Nu är jag tyvärr ingen lycklig ägare över en trädgård, men vännerna har börjat flytta ut till landet och pratar om sina trädgårdar med en sådan lyrisk glädje att det instinktivt börjar klia i de gröna fingrarna. Ja, jag vill gärna tro att jag har gudomliga fingrar som kan få en vissen trädgård att blomma ut i all sin prakt. Jag avundas de som kan bläddra i frökataloger och börja planera för vilka grönsaker eller blommor som ska pryda landet. Jag följer brittiska trädgårdsprogram och ler fånigt när kameran zoomar in på en präktig ranunkel. Du ljuva ranunkel!

No comments:

Post a Comment