Saturday 25 April 2009

paket i brevlådan


Åhh ni vet själva känslan när man ser ett riktigt brev eller ännu hellre ett paket i brevlådan från en vän långt borta. Jag fick ett jättefint oväntat paket av Sanna häromdagen med en kul bok och matchande kort. Det var illustratören Sara Erikssons bok 'Jag smetade av mig på tapeten, den ljusa soffan och dig'. Den är underbar. Precis den typ av illustrationer som Sanna och jag brukar fnissa åt och dregla över i affärerna. För rätt många år sedan drömde jag själv om att bli illustratör, men jag slutade tyvärr att rita för ca 9 år sedan och har så otroligt svårt att komma igång igen. Jag har så höga förväntningar tyvärr. Och även om jag gillar en barnslig, icke perfekt stil som inte ser ut att kräva några speciella färdigheter, så är det svårare än man tror att bara släppa taget och rita fritt utan att tänka för mycket. Suck! Antar att det bara är att kavla upp ärmarna och börja fylla mitt första block med streckgubbar. Kanske lossnar det till slut...

No comments:

Post a Comment