Sunday 17 May 2009

lila överallt


Det är mycket lila just nu. Underbara syrenbuskar och blåregn samt diverse inredningsreportage med vårpasteller. Varför är det alltid så att när man hittat en grej man gillar så ser man det plötsligt överallt? Är det för att det finns mer av den grejen plötsligt eller har man öppnat ögonen för något tidigare ointressant?

I fredags tittade vi till vårt hus som just nu målas om rum för rum. Till mitt arbetsrum hade jag valt en vit färg som hade mycket rött i sig (Nordsjö Silke) och som såg ut att ge en mycket svag blekrosa färg. Jag blev rätt förvånad när jag klev in i ett syrenlila rum! Speciellt eftersom jag på sista tiden blivit så förtjust i svagt lila. I ett av sovrummen hade vi valt en blågrå färg och när målaren öppnade burken så var det såklart ännu en lila nyans! Oj då. Jag funderade ett tag och sen kom jag fram till att lila väggar inte var vår grej ändå så vi valde nya färger. Istället hoppas jag på att hitta en lila matta som den här eller på annat vis använda syrenfärgen som blott en accent. Lagom är bäst.

Kan tillägga att vi även misslyckades med en vit färg vi valt som skulle ha gult i sig och nu bara såg kritvit ut. Det finns en anledning till att alla tjatar om att provmåla en bit av väggen först!

No comments:

Post a Comment