Wednesday 12 August 2009

nostalgi i rutan



Igår kollade jag och Elizabeth på den gamla tv-serien Nord och Syd från 1985. Jag har fått låna två dvd-boxar så nu vet vi vad vi gör under hösten. Vilken nostalgitripp! Vi minns båda hur vi gillade serien när vi var mindre men kom inte ihåg så mycket om karaktärerna eller handlingen. Det är framför allt den vackra Madelines kläder och hattar jag minns. Patrick Swayzes gräsliga hockeyfrilla uppfattades visst inte lika störande då som nu. I Dirty dancing kan jag nästan acceptera den, men i Nord och Syd blir det för mycket tyvärr. Vad jag inte förstår är om jag verkligen sett serien när den kom -85, för i så fall var jag ju bara fem år. Hmm... känns lite märkligt eftersom jag har just den här scenen kvar i minnet!

Efter vi betat av Nord och Syd ska vi nog ge oss på nästa nostalgitripp, nämligen Törnfåglarna. Vad har ni för gamla favoriter ni har sett eller skulle vilja se om?

No comments:

Post a Comment