Saturday 30 January 2010

stora fönster och ljusa hem


T Style Magazine

Vad underbart det hade varit att ha ett rum med så mycket fönster att man fullständigt badar i ljus. Och så lite sommar på det förstås, det här vintermörkret börjar gå mig på nerverna.


husohem

Vitt, vitt, vitt - ett alternativ till ljusterapi kanske? Själv lyckas jag aldrig hålla det så här ljust men det är alltid fint att se på bild.


Lonny magazine

Det här är en stil jag älskar och vill inreda mitt vardagsrum i. Bara naturmaterial och jordfärger med gröna växter som får stå som accentfärg mot allt brunt, grått och vitt. Det är de olika materialen som får stå för det intressanta; slitet trä med en historia, ådringen och tyngden av sten, bländande reflexer i glas och keramik, det levande och energigivande i en grönskande växt, värmen i skinn och päls, hantverkets detaljer i en vävd eller stickad kudde m.m.


Living Etc, December 2005

Ännu ett rum fyllt av ljus och grönska. Sen är det här nog de absolut vackraste fåtöljer jag någonsin sett. Så otroligt glamourösa och i min favoritklädsel grön sammet dessutom!

2 comments:

  1. Har man bara fönstrena, och det rätta golvet så behöver man inte mycket mer.
    Aaaahhh:)

    ReplyDelete
  2. Det här är verkligen trevligt och informativt, innehållande all information och har också stor inverkan på den nya tekniken. Kolla in det här: Dörrar

    ReplyDelete