Sunday 23 May 2010

första sommarfesten


Pingstafton. Jag har ingen aning om vad man firar. Vi hade i alla fall bjudit hem min mans nya arbetskamrater som jag inte hunnit träffa.


Jag använde silverputs för första gången i mitt liv och kände vuxenpoängen trilla in. Har köpt på mig en massa silverfat som man kan få för så lite som 15kr på Myrorna.


Plockade in lite grönska från trädgården. Jag hann rädda några gullvivor från min mans nävar. Han stod och ryckte upp dem som ogräs och förstod inte alls vad jag 'skulle ha dem till'.


Vi skojar alltid om vem som är klantigast, min man eller jag. Han hade sönder inte mindre än fyra champagneglas. Innan festen ens börjat.


Kaffekopparna från mormor kom äntligen till användning.


En skål på silverfot som jag betalat 65kr för. Blev jättefin efter lite putsande.


Äntligen är alla flaskor och glas undanplockade. Nu sitter jag och dricker kopp efter kopp med te och äter upp alla digestive kex. Regnet öser ner och jag lyssnar på Nick.

No comments:

Post a Comment