Sunday 13 February 2011

stillhet och trumslag



Söndag kväll och det kanske är den skönaste stunden på hela helgen lustigt nog. Stillhet. Sonen sover och min man spelar tv-spel här bredvid. Själv sitter jag med datorn i knäet och med sköna vadderade hörlurar jag glömt bort att vi hade. Inte mycket som slår att lyssna på musik i hörlurar. Jag kom på det när jag stod och väntade på bussen förra lördagen och She's a lady med Tom Jones plötsligt dök upp i lurarna. Det blev som en reklam för Silja line när det började rycka i benen. Helt omöjligt att inte följa takten och låtsas att texten handlar om en själv. Lite spännande och laddat dessutom när folk runtomkring inte kan höra det man själv hör. Jag gick på bussen som en självsäker Travolta och bara ägde haha. Någon mer än jag som går annorlunda med musik i lurarna?

Videon ovan med The Drums är så fin och sticker ut lite från mängden. Ett klassiskt fall av less is more.

No comments:

Post a Comment