Tuesday 6 September 2011

badrummet - del 1




Förra måndagen började vi riva ut badrummet. Spännande tider! Det ligger lådor med kakel och klinker i hela hallen. Hela familjen duschar nere i källaren numera och James blir skrubbad i en liten balja. Jag inbillade mig att det kändes lite som en campingsemester och att det var lite mysigt ändå med den snålt strilande duschen. 4-5 veckor är det tänkt att renoveringen ska ta. MEN. Det är ju tyvärr alltid ett men inblandat. Två av golvbjälkarna var ruttna och det avslöjades att det gamla badrummet var ett riktigt fuskbygge. Dessutom var tröskeln och en del av väggen fuktskadad och fortfarande blöt. Efter många telefonsamtal till försäkringsbolaget har allting nu stannat av och vi måste vänta en vecka på att en "fukttekniker" ska komma hit och titta. Jag får roa mig med att samla ännu fler inspirationsbilder och drömma om mitt nya badrum.

1 comment: