Sunday 3 June 2012

rainy days

Hela helgen har bokstavligt talat regnat bort. Vi hade en middag på restaurang 1900 på lördagen och släpade oss motvilligt dit under regn och blåst. Hela sällskapet satt och huttrade och när jag bad servitrisen höja temperaturen i lokalen så såg hon bara ledsen ut. Hon frös tydligen också och det fanns inget att göra. Maken och jag bestämde oss för att skippa den obligatoriska barrundan efter middagen och smet hem till en varm lägenhet med tända ljus. Vi satt sedan uppkrupna i soffan och tittade på en film medan regnet smattrade hårt mot rutorna och helt plötsligt kändes det som att vi redan befann oss i slutet av oktober.

Idag piggade jag upp mig med strömming från far som jag stekte krispiga. De serverades med en nam pla på ingefära, lime, chili och rabarber. Myntan växer sig otämjbar på balkongen så den passade alldeles utmärkt till och lite koriander förstås. Happy Sunday!

No comments:

Post a Comment