Monday 28 May 2012

helgen




Vilken fin och varm helg vi haft. Det blev massor med trädgårdspyssel och utomhusmåltider. Mina två grabbar gick på rad med skottkärror i olika storlekar  och flyttade delarna av en nyfälld tall. Och jag tog sovmorgon och vaknade till en så fin och fortfarande så ny känsla, att vara någons mamma! Synd bara att inte min egen mamma var närmre så vi kunde fått dela en tårta.
Som en kontrast till alla gulliga blommor kan jag även tillägga att den här helgen har någon kommit i kiss- och bajsåldern. Jag trodde vi hade långt kvar tills dess. Vi satt och käkade på restaurang med en son som bara sa bajs, bajs, bajs. Han skrattade dessutom hysteriskt så det smittade av sig på föräldrarna. Det känns som ett hopplöst läge, om man skrattar så uppmuntrar man och om man blir arg och säger ifrån förstärker man också hur laddat ordet är. Tips?

No comments:

Post a Comment