Thursday 9 August 2012

bekännelse

Igår var jag med om ett slags obekvämt uppvaknande. Jag har länge tänkt att jag måste bli bättre på att hänga tillbaka kläder i garderoben och kanske inte byta mellan så många plagg under en dag. I badrummet såg jag igår väldigt många plagg slängda på stolen, golvet eller krokarna. Tänkte av någon anledning att det vore lite intressant att räkna dem. Ehhh... Nu har jag svart på vitt exakt hur slarvig jag är och det är dags att göra något åt problemet.

I badrummet och vårt sovrum hittade jag följande plagg som var på vift, dvs varken i garderoben eller i tvättkorgen:

6 par byxor
3 par shorts
5 st linnen
3 st tröjor
3 st koftor
1 st tunn jacka
2 st BH:ar
1 par strumpor
1 par pyjamasbyxor (James)
2 par strumpor (Scott)

Jag försökte efter ett tag att desperat förhandla om vilka plagg som inte skulle räknas, de som låg i en påse med ren tvätt slapp undan.

Jag är fortfarande i chocktillstånd!

No comments:

Post a Comment