Wednesday 28 March 2007

äntligen värme


I fredags var jag på Sophie Zelmani med en kompis från Uppsala, det var vemodigt och känslosamt, nu efteråt kändes det som att hon sjöng ut den långa vintern. Strax innan konserten började hade vi ätit på Pappa Grappa och vräkt i oss enorma pastaportioner med skaldjur som låg över hela anrättningen. Kl. 20 började konserten och 19.40 fick vi in varmrätten. Innan dess hade vi avnjutit en antipastotallrik i lugn och ro i över en timme...
Äntligen har våren kommit till stan. I söndags eftermiddag tittade solen fram efter att vi stått ute och grillat i vad som kändes som minusgrader. Helt plötsligt blev det varmare och de senaste dagarna har jag njutit av ljuset. I måndags öppnade Halvars och vi var förstås där och många andra också för att njuta av premiären. Mums!
Som vanligt har jag två tentor i ämnet logistik att lämna in på fredag. Känner mig som en liten fet hamster i ett alldeles för väloljat ekorrhjul, där mina små ben inte alls orkar hänga med i vad som händer. Tackolov hörde av sig igen och jag behöver inte lyfta ett finger för att få lite pengar. De ville att jag skulle vara med i ännu en reklamkampanj (den 5:e?) och allt jag behöver göra är att skriva på ett papper. Annat är det på jobbet, där måste jag jaga kunderna för att de ska vilja skriva på något och mycket arbete krävs för att det ska ske. Hujedamej, jag ska inte klaga. Gonatt!

2 comments:

  1. Hoppas Sophie var trevlig mot er, haller med om att musiken hor den langa vintern till och nu kanske man ar redo for lite livligare toner i takt med att det blir ljusare o varmare ute. Vad gott med Halvars glass, Norrkopingsborna maste ga omkring med ett leende pa lapparna nu nar de oppnat. Jag snackade lite med Sara och hon skickade lanken till den har bloggen http://beautifulones.blogg.se/ Har du sett den har tjejen? Skitsnygg och very stylish, jag undrar om hon kanske laser KSM t o m. Man blir avundsjuk pa dem som vagar ta ut svangarna lite mer vad galler har o klader. Ni har lite lika frisyrer faktiskt. Vad ar det dar Tackolov for nanting? Nar jag googlade fick jag upp lutherhjalpen och nan kampanj for att kopa dass och det lat inte riktigt som nagot ditt ansikte ska salja! :)

    ReplyDelete
  2. Tackolov är en byrå för taktisk kommunikation, det är tydligen Garbergs som gör kampanjen och de står för... ja, det får du kolla upp;) Jag har ingen aning. Men nu ska jag vara med på omslaget på en folder som går ut till alla studenter i sverige.

    Yeah right, hon verkar vara KSM rakt igenom:) Vi får väl börja lägga upp mer bilder på våra outfits och inte bara gömma dem i byrålådan. Men jag har så svårt för det där med att bara lägga upp en massa bilder på sig själv och visa hur fiiin man är. Vi börjar med Elsa;)

    ReplyDelete