Thursday 22 March 2007

snälla våren kom!


Det kändes som minus 15 idag. Vädret var tråkigt och grått och det hjälpte inte att Madonna släppte sin kollektion idag. Hur kan kvinnor köpa på sig kollektionen trots att vissa plagg är uppenbart fula? Kvalitén är inte speciellt hög och i för sig inte priset heller, men det är ju inte värt att trängas och yvas över ett par solglasögon för 298kr som ändå massproduceras i Kina. I Norping tog vi det ganska lugnt, jag köpte en svart sidentopp som jag tyckte skulle fungera en sommarkväll med ljumma vindar och med ett glas martini i ena handen. Det var nog det enda plagget som jag kunde skapa en bild av. Och scarfen var ju fin, men den tog snabbt slut. Jumpsuiten var rolig och mer ett samlarobjekt, men min kropp och längd kommer inte undan i något sådant. På arbetsfronten då... Igår sa min kollega från Nyköping upp sig, så nu är endast jag kvar på heltid. Känner inte alls någon som helst press... nejvars... Köpte 3 par skor i veckan för att pigga upp mig lite, men jag vet inte om det gjorde någon skillnad. Nu vill jag bara ha vårvärme, njuta av glasspremiären på Halvars och en kort beige trench. Jag tycks ha förlorat hörseln på höger öra, har tyvärr blivit en av de där som går och pratar högt för sig själva och nu har jag lyckats uppgradera min tinnitus med 2 grader. Toppen. Förresten kom Reidar Svedahl förbi kontoret och han kom ihåg vår kära magisterproduktion, wow vilket intryck vi måste ha gjort ;0)Nu ska jag skriva ännu en hemtenta på det underbara ämnet logistik. Kram!

2 comments:

  1. jiippiie jag fick 43500 poäng på zookeeper!! ... jag vet, borde sitta och plugga, men den gamla ksm-genen kom plötsligt ihåg det där hemskt beroendefamkallande spelet...

    ReplyDelete
  2. gratulerar!!! haha skitbra. jag kommer inte ihag vad vara gamla rekord var men det later som du fatt sitta ett bra tag for att komma upp i sana siffror. Hur gick det med uppsatsen da? Zookeeper ar ju bade farligt och nodvandigt nar man pluggar, skont att ta en break i alla fall. Fast istallet for att belona sig med att spela nar man fatt en sida skriven brukar man ju tyvarr gora tvartom o straffa sig sjalv med uppsats nar man spelat for daligt, dvs 80% zookeeper & 20% studier :)

    ReplyDelete