Monday 12 March 2007

vår vår vår


Idag var det ca 12 grader och soligt. Kändes som en bra februaridag i London. Jag hade min nya svarta trenchcoat och de bruna vintagestövlarna från Brick Lane, gjorde mitt första inbokade besök och var lite smånervös. Mannen på dataföretaget satt som ett stenansikte och stirrade på mig, som att han ville säga "kom igen, övertyga mig". Jag jobbade hårt med snack om statistik och effektiv räckvidd och marknadssituationen i Norrköpings stad. Efter 20 minuter ler han smått och säger att han är intresserad. Puuh, jag var alldeles utmattad. Till lunch belönade jag mig själv med kycklingspett med jordnötsås från Sing Thai. Sedan besökte jag och min kollega från Nyköping butiker och presenterade oss för dem. Det här känns helt overkligt, jag har ännu inte förstått att jag har ett kontor att gå till, arbetskamrater att hälsa på och en liten glad jack russell att komma hem till. Att kunna sitta vid matbordet och prata jobb med min man, och då inte bara om hans jobb. Jag ser fram emot "makeovern" på onsdag, som jag håller i alldeles själv. Känns lite läskigt om hon blir äldre och fulare, istället för tvärtom... hihi. Ha det gott!
Kram E.

1 comment:

  1. Det kanske bor en naturlig saljare i dig anda! Vad skont att det gick vagen med besoket, maste varit himla nervost att forsoka overtyga en man som sitter och verkar svar. Trevligt att lasa ett sa lyckligt inlagg, det bara sipprade ut lycka och valmaende. Langtar sjalv efter den dag man har ett jobb att prata om och en hund som vantar pa en hemma. Hej sa lange.

    ReplyDelete