Sunday 19 February 2012

afternoon tea





I helgen har vi varit på afternoon tea på Häringe slott, en fin julklapp från andra E med make. Det som var så härligt var att Elsa fick göra oss sällskap, vilket verkligen gjorde hela upplevelsen så mycket mer minnesvärd. Maken gick hela fyra omgångar runt buffébordet som var överfyllt med scones, snittar, kakor och sötsaker. Elsa fick smaka av ostarna och jag njöt av mitt fina sällskap. Innan hade vi varit på fiskpedikyr där små släktingar till pirayan nafsar på ens fötter, jag vet inte om jag riktigt vill rekommendera det. Maken tyckte det var härligt, men jag satt i 40 min och försökte hålla fattningen. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. På bilden längst ned ser ni en fin halsduk som Elsa för länge sedan fick av Emma, visst är den fin! Och Elsa ligger på min pälskappa som jag hittade på loppis för 10 kronor.

2 comments:

  1. Vilken underbar servis det var. Är på jakt efter just en sån. Du jag såg den där halsduken och tänkte Nej det kan INTE vara den halsduken hon fick av mig. Vill minnas att hon gick rätt hårt fram mot den haha men den har alltså klarat sig?! Jag vill också prova fiskspa! Vad säger du om resultatet då efteråt? Känns väldigt obehagligt om man tänker för mycket på vad som faktiskt händer (fiskar äter upp din hud) men om resultatet är utöver det vanliga så är jag på.

    ReplyDelete
  2. Oj vilken hit. Fantastiska bilder, ser jättemysigt ut!

    ReplyDelete