Monday 6 July 2009

en riktig nagelbitare



Vid midnatt måndagar-torsdagar går Harper's Island på tv 4. Skräckslagen sitter jag ihopkrupen i soffan och undrar vem offret ska bli denna gång. Jag brukar inte följa några serier, men när jag fick reda på att det endast var 13 avsnitt så såg jag fram emot några spännande sommarnätter. Vad jag förstod av trailern så var detta mer en thriller än en rysare/skräck, vilket det senare jag har svårt för. Tänker tillbaka på då vi var ett tjejgäng som gick och tittade på the Grudge, popcornen flög i luften då tjejkompisen bredvid hoppade till av ren förskräckelse och jag kunde knappt sova på en månad efter att ha sett filmen. Eller snarare hållit för ögonen, spretat på fingrarna, blundat, hållit popcornbägaren som skydd framför mig under filmen.

Harper's Island är blodig på sitt sätt och spänningen finns onekligen där. Första avsnittet laddade jag med snacks och lite vin. Inget av detta kom mellan mina läppar då jag satt spänd av skräck och nyfikenhet. Mellan avsnitten försöker jag fundera ut vem mördaren är och efter att ha misstänkt varenda en så funderar jag på om det inte är Henry som är mördaren. Han verkar lite för oskuldsfull, eller?

No comments:

Post a Comment