Thursday 2 July 2009

remember me?

Oj vad tiden har rusat förbi. Vi är nu inflyttade men långt ifrån bekvämt inbodda. Det är både avkopplande skönt och otroligt frustrerande att inte ha ordentlig Internetuppkoppling. Man behöver nog bryta sina surfarvanor ibland för att hinna uppfatta allt annat som händer runtomkring en, men nu är jag hungrig på att Googla och blogga m.m. Det krånglar som bara den med bredbandet och hemtelefonen och jag sitter och pratar med supportfolket varje dag. Idag höll jag på att börja tjuta när det kändes som mest hopplöst och jag fått skruva isär telefonjacken och koppla om alla hundra sladdar och dosor utan resultat. Men nog om mina tekniska problem, här kommer lite bilder från de senaste veckorna.

Äntligen kommer våra möbler!
 
Provisoriska lösningar.

Elsa hälsar på och hittar sin favoritplats i solen.

Min sushiknarkande man hittar en langare på gångavstånd.

Jag väntar på bussen in till stan och måste ta skydd från solen i skogsbrynet. Det låter kanske konstigt men jag blir helt salig av tallbarr och kottar, man är liksom helt utsvulten på sådant efter fyra år i London.

En födelsedag firas med Swedish meatballs på Ulla Winbladhs.


Vi åker på upptäcktsfärd och hittar en härlig badplats i kvällssol. Det är stunder som denna som fick mig att längta hem till Sverige och fina naturupplevelser.

2 comments:

  1. Gud, vad spännande katten! Jag är så nyfiken på ditt hus. Men det lilla vi får se är jättefint! Fina fönster, ljust och snygga dörrar. Är dörrarna in till annat rum eller är det en garderob?

    ReplyDelete
  2. Tack, det blir säkert väldigt mycket mer bilder framöver att stilla din nyfikenhet med! Dörrarna till vänster går till en garderob med ett pyttefönster i och dörren till höger går till andra rum.

    ReplyDelete