Friday 8 October 2010

atlantis







Ännu en dag börjar gå mot sitt slut här i Dubai. Vi klarade inte mer än en timme i värmen idag. Trots att vi hyrde en liten cabana med fläkt i taket. 38 grader (28 på natten) känns inte så kul när man har en liten svettig tjockis att ta hand om. Vår vän som lovat oss 25-30 grader var helt ute och cyklade. Men det finns så mycket annat att göra och titta på så jag klagar inte. Idag fick jag med mig kameran och tog bilder i smyg på andra hotellgäster. Jag läste det här inlägget om kvinnor i burka och fortsätter fundera på vad jag egentligen tycker om det. Det är svårt att urskilja personerna bakom, alla ser likadana ut i mina ovana ögon. Tänker att ett stort gruppfoto skulle se väldigt ointressant ut men kanske rätt snyggt rent grafiskt? Som ett schackbräde. Imorgon ska vi gå på barnkalas och träffa han som lurade ner oss hit. God afton.

No comments:

Post a Comment