Wednesday 6 October 2010

London


I lördags kväll kom vi till London och i taxin på väg till hotellet fick vi ett trist telefonsamtal. Någon hade brutit sig in i vårt hus och larmet hade gått. Som tur är verkar inget blivit stulet. I alla fall var det fint att bli bemött med ett hotellrum som hade precis allt en bebis kunde tänkas behöva. Och vilken gullig detalj ovanför badbaljan i karet!



Det var tunnelbanestrejk så mina planer på att besöka mitt gamla jobb blev inställda. Istället tog James och jag en promenad i mina gamla kvarter.






Jesus stod kvar.


Tillåt mig presentera Morris, senaste tillskottet i min svägerskas familj.


James träffar gammelfarmor och efter en lång uppvärmning bjöd han på ett leende.


Morris och en vis och klok gammal Maja.

Igår kväll kom vi till Dubai. Till det vräkiga skrythotellet. Från vårt fönster ser vi ut över de konstgjorda öarna i form av en palm samt det kända sjustjärniga hotellet. Har inga bilder än men ska helt klart föreviga alla guldpelare, jätteakvarium och annat kul. Har en mycket ostadig uppkoppling så det tar sin lilla tid det här bloggandet. Ha det så fint!

2 comments:

  1. Men guuuud så gulligt de gjort på hotellet:)
    Hoppas ni får en fortsatt fin resa!

    Och tråkigt med huset...nästa gång kan jag vara husvakt och öva lite på de där med hus:)

    ReplyDelete
  2. Ja det kanske är en bra ide att testköra huslivet lite! Snacka med plåtslagare och grävmaskinister och tassa runt i sockor på knarrande golv :)

    ReplyDelete