Wednesday 13 October 2010

barnkalas i dubai


I lördags följde vi med ett gäng helvilda 8-åringar för att fira Daras födelsedag. Han hade valt Skydiving som aktivitet. Inomhus.


Även vi vuxna skulle få flyga. Jag vaknade upp med nackspärr och fick avstå. Otroligt irriterande att det lät som en lam ursäkt när jag var den som var mest sugen! Men min man hoppade in med de fjäderlätta åttaåringarna och hade jättekul.




Sen var det dags för hamburgare och jättefin tårta. Ljudnivån sjönk äntligen. Min man och jag satt mest och gapade och insåg vad vi hade att se fram emot/frukta när James blir äldre.


Efter kalaset passade vi på att utforska Mirdif City Centre, ett sprillans nytt shopping centre. Det är precis som att få hela Londons butiks- och restaurangutbud på en samlad plats. Allt finns här.

4 comments:

  1. Va kul att få vara 8 år och få skydive:a! Annat var det på min tid när vi bara lekte och åt tårta :)

    Hoppas shoppingcentret kunde matcha the Mall, så skönt det vore att kunna gå en hel dag och bara vara.

    ReplyDelete
  2. Precis, fiskdamm var ju höjdpunkten på vår tid. Skönt för våra föräldrar kanske jämfört med Skydive och dylikt.

    Har inte varit i Dubai Mall än som har 1200 butiker. Hade behövt dig där som outtröttad kan gå en heeeel dag :)

    ReplyDelete
  3. Precis, på mina kalas fick vi äta mammas hemmagjorda mjuka tårta med banan i botten, och mata varandra med chokladpudding och förbundna ögon.

    De enda jag ville vara att ha ett kalas på Mc Donalds som alla andra.
    Medan alla andra tyckte att mina kalas var dom bästa.

    ReplyDelete
  4. Jag minns ett kalas då mamma övertalat mig att glass i ugn var ett bra alternativ till tårta... Barnkalas annars förknippar jag med krusat hår och strumpbyxor som hasade ner.

    ReplyDelete