Thursday 14 October 2010

suddigt och lite bak-och-fram


Så här ser 38 grader ut. I suddiga Dubai har man precis öppnat upp uteserveringarna. Oktober är början på vintern här och det är dags att njuta av utomhusnöjen igen. Som sommar fast vinter. Man håller sig inne tills det blir tillräckligt kallt för att vara ute. Jag pratade med Marjan som bor här och hon saknade London där hon bott tidigare eftersom hon kunde promenera där och andas utomhusluft. Här nere vistas man bara inomhus. Motionerar inomhus. Känns lite frustrerande att ha en jättefin strand och pool, uteserveringar på vackra terrasser m.m. att tillgå men sen inte kunna utnyttja det till fullo p.g.a. värmen. Idag lyxade jag till det med två timmar behandlingar på spa:t istället. Jag vet inte hur många lager masker, spray och krämer jag fick i ansiktet, slutade räkna och slumrade till någon gång vid nio. Sen lyckades den söta japanskan sälja på mig deras specialutformade serum efteråt och jag vågar knappt vända på flaskan och läsa prislappen. Törs jag ens använda innehållet?

No comments:

Post a Comment